سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل استفاده از آباکوس

 

بی تردید نرم افزار آباکوس جز یکی از قوی ترین نرم افزار­های مهندسی است که بر پایه المان­های محدود فعالیت می­کند. این ابزار فوق العاده دارای بیشمار المان می­باشد که به منظور شبیه سازی می­توان از آنها بهره برد. در واقع این ابزار قدرتمند به کمک المان­های محدود و از طریق شبیه سازی نسبت به حل مسائل ابتدایی و پیش پافتاده خطی و مسائل پیچیده غیر خطی  اقدام می­کند. این برنامه شبیه سازعلاوه بر بررسی فیزیکی مواد قابلیت تحلیل و بررسی مواردی مثل حرارت، اکوستیک، انتقال ماده و .... را دارد.

مراحل استفاده از آباکوس

پیش پردازش

در استفاده از آباکوس در گام اول نیاز به یک مدل و فایل ورودی داریم. برای داشتن فایل ورودی می­توانید از یک ویرایشگر متنی استفاده کنید و به منظور ساخت مدل مسئله می­توانید از  نرم افزار abaqus/cae استفاده کنید. زمانی که نرم افزار abaqus را بر روی سیستم خود نصب می­کنید در کنار این نرم افزار گروهی از نرم افزار­ها نیز بر روی سیتسم شما ذخیره می­شود. این نرم افزار هم یکی از این نرم افزار هاست که به منظور مدل سازی مسئله مورد استفاده قرار می­گیرد.

پردازش

در مرحله پردازش، مسئله طراحی شده در بخش مدل سازی حل می شود. می ­توان گفت مرحله پردازش همین روندی است که در پس زمینه اجرا می­شود. زمان مرحله پردازش مسئله می­تواند نسبت به قدرت رایانه و یا پیچیدگی مسئله کاملا متفاوت باشد. 

پس پردازش

مرحله پس پردازنده مرحله ای است که نتیجه پردازش مورد بررسی قرار می­گیرد. مدول بصری یا سایر پس‌پردازنده‌ها موجود وظیفه بررسی نتایج را برعهده دارند.

فمکس

فمکس برگذار کننده انواع کلاس­های آموزش برنامه­های مهندسی است.  femex در کنار سایر کلاس­های دایراش، اقدام به برگذاری کلاس­ آموزش نرم افزار آباکوس کرده است. به منظور شرکت در دوره آباکوس به آدرس femex.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام دوره آموزش آباکوس اقدام کنید. بعد از شرکت در کلاس آموزش نرم ازفزار آباکوس موفق خواهید شد تا فیلم آموزش آباکوس را تهیه کنید. همچنین باگذراندن دوره آباکوس مقدماتی موفق خواهید شد تا به راحتی با این نرم افزار کار کنید.