سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنیک المان محدود در آباکوس

بی تردید آباکوس یکی از نرم افزارهای فوق العاده محبوب مهندسی است که به تازگی در میان مردم بسیار شناخته شده است. نرم افزارabaqus بر پایه اجزا محدود طراحی شده و به کمک المان های از پیش طراحی شده در سه مرحله پیش پردازش، پردازش و پس پردازش به تحلیل و تشریح مسائل می پردازد، اما از آنجا که حل این مسائل برپای المان های محدود می باشد، مجموعه فمکس در دوره آباکوس  مقدماتی خود در گام اول به معرفی المان­های محدود، نحوه عملکرد آنها و البته  عوامل موثر بر آنها می پردازد.

 در دوره آباکوس در ابتدا سعی بر این است که به تعریف تکنیک المان محدود پرداخته شود. مدل المان محدود یکی دیگر از عناوینی است که بعد از تعریف تکنیک المان محدود به آن پرداخته میشود.

 بعد از پرداختن به مدل المانها، به شکل المان­ها پرداخته میشود. درواقع شکل المان ها ارتباط مستقیمی با نحوه محاسبه مسائل دارد. مرتبه المان نیز یکی دیگر از مسائلی است که بر روی دقت حل مسائل تاثیر گذار است. در ادامه این دوره‌ سعی بر این است که با توضیح مرتبه المان به ارتباط مستقیم آن با دقت حل مسئله پرداخته شود. اگر چه که این نرم افزار بر پای اجزای­های محدود طراحی شده است، اما هیچ محدودیتی در تحلیل و شبیه سازی مسائل وجود ندارد و این نرم افزار توانایی حل ساده ترین مسائل خطی گرفته تا پیچیده ترین مسئله غیر خطی را دارد. بنابراین محدودیتی در استفاده از این نرم افزار در حین حل مسائل و شبیه سازی نخواهید داشت.

 تهیه پکیج دوره آباکوس

با توجه به محبوبیت نرم افزار آباکوس و کاربرد نسبتا زیاد این نرم افزار فمکس برگزار کننده دوره آموزش آباکوس می­باشد. برای ثبت نام در دوره آموزش نرم افزار آباکوس به سایت femex به آدرس femex.ir مراجعه کنید. با شرکت در کلاس آباکوس فیلم آموزش آباکوس در اختیار شما قرار می­گیرد.