سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماژول step در نرم افزار آباکوس

 

در این مقاله سعی داریم تا به نرم افزار آباکوس بپردازیم. آباکوس در واقع یکی از نرم افزارهای تحلیل و شبیه سازی در زمینه مهندسی است که چند سالی استدر میان مردم بسیار محبوب شده است. این نرم افزار اگر چه که بر پایه اجزای های محدود طراحی شده است اما محدودیتی در حل مسائل ندارد و به ساده ترین مسائل خطی گرفته تا پیچیده ترین مسائل غیر خطی می­­پردازد. عملکرد این نرم افزار در واقع به این شکل است که در طی سه فرآیند، پیش پردازش، پردازش و پس از پردازش، المان­هایی را در اختیار شما قرار می­دهد که به کمک آنها می­توانید به تحلیل و بررسی مسائل بپردازید. برای استفاده از این نرم افزار بی نظیر لازم است تا تعدادی ماژول را بر روی سیسمتان نصب کنید. یکی از این ماژول­ها  step است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ماژول step

قبل از به کار گرفتن این ماژول چند ماژول دیگری به کار گرفته می­­شوند که وظیفه آنها تولید بخش­های مختلف قطعات و یا تعیین ویژگی برای هر یک از قطعات است و در نهایت هم که اتصال بخش­های مختلف یک قطعه در کنار یک دیگر و ایجاد طرح کلی است. این نرم افزار به عنوان نرم افزاری به منظور شبیه سازی و حل مسائل مورد استفاده قرار می­گیرد، بنابراین نیاز به ماژولی به منظور حل مسائل دارد. ماژول step همین مسئولیت را بر عهده گرفته است و عنوان ماژولی برای انتخاب حلگر مسائل شناخته شده است. به کمک آن می­توان نوع حلگر خود را تعیین کنید. به هر حال این ماژول تنها بخشی از روند شبیه سازی را برعهده دارد.

آموزش نرم افزار آباکوس

به سبب اهمیت بسیار بالای نرم افزار abaqus  فمکس در کنار سایر دوره­های خود به برگزاری دوره آموزش آباکوس می­پردازد. برای شرکت در کلاس­ آباکوس لازم است تا به در دوره آباکوس شرکت کنید. برای این کار به سایت femex  به ادرس femex.ir  مراجعه کنید و در دوره آباکوس مقدماتی و یا پیشرفته ثبت نام کنید. با حضور در کلاس ها فیلم آموزش آباکوس در اختیار شما قرار می­گیرد.