سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سابروتین نویسی به زبان فرترن (fortran)در Abaqus

 

نرم افزار آباکوس یکی از نرم افزار های فوق العاده حرفه ای در زمینه مهندسی است. این نرم افزار دست شما را برای انجام انواع تحلیل ها و شبیه سازی های مهندسی باز می گذارد. نرم افزار abaqus برپای المان های محدود بوده است و کد نویسی در این نرم افزار به عنوان یک مزیت برای این نرم افزار محسوب می شود. یکی از روش هایی که آباکوس به کد نویسی در آن می پردازد، سابروتین نویسی به زبان فرترن می باشد. حلگر های آباکوس خود از طریق سابروتین نویسی طراحی شده اند. از این است که برای ارتباط با این حلگر ها و یا معرفی یک تابع و یا برهم کنش آنها و یا حتی مدل خاص رفتاری هر یک باید به زبان فرتن کد نویسی کرد. زبان فرترن در واقع برای به کار گیری المان های جدید، تعریف شرط مرزی دلخواه و یا حتی تعریف تعریف مدل رفتاری جدید به کار گرفته می شود.

Solver های این نرم افزار دارای سابروتین های مخصوص به خود هستند. گروهی از این سابروتین ها مربوط به حلگر های Abaqus/Standard می باشند، که البته مشابه برخی از این سابروتین ها در بین سابروتین های Abaqus/Explicit نیز به چشم می خورد.

در بحث کد نویسی فرتن آباکوس توابعی به نام Utility Routine وجود دارند که کار را در استفاده از سابروتین ها بسیار آسان می کند. در این میان لازم است تا با توجه به سابروتین مورد استفاده خود از Utility Routine  استفاده کنید. Utility Routine با در اختیار قرار دادن متغیرها کد نویسی را بسیار سهل و آسان می نماید.

آموزش آباکوس یکی از خدمات فمکس می باشد و فمکس برگزار کننده دوره آباکوس می باشد. پیشنهاد می کنم اگر شناخت کافی نسبت به این نرم افزار ندارید پیشنهاد می کنیم تا در ابتدا در دوره های آباکوس مقدماتی شرکت کنید. برای شرکت در کلاس های آموزش نرم افزار آباکوس باید به سایت femex به آدرس femex.ir مراجعه کنید. با شرکت در کلاس آباکوس فیلم آموزش آباکوس در اختیار شما قرار می گیرد.